Tips Kurus Dengan Cepat Dan Selamat Tanpa Berlapar

Semua orang ada impian untuk dapatkan berat badan idaman, tak kira lelaki ataupun perempuan. Masing-masing ingin kurus dengan cepat. 

Untuk kurus dengan cepat, kita mesti kena amalkan gaya hidup sihat atau "Healthy Lifestyle". Barulah kita diet dengan rasa happy tanpa rasa lapar. Kalau lapar ni boleh moody! 

Amalkan gaya hidup yang sihat

Disini Jeely kongsikan tips yang Jeely dah amalkan selama ni untuk dapatkan berat idaman. Tips yang mudah untuk kita kurus dengan cepat dan selamat tanpa berlapar.

TIPS KURUS DENGAN CEPAT TANPA BERLAPAR DAN SELAMAT

1. JAGA PORTION MAKAN

Kebanyakan orang kalau nak kurus mesti makan sikit. Takut gemuk katanya, lepastu rasa lapar yang amat dahsyat. Ada yang sampai kena gastrik.

Ini Rules paling penting! Kalau kita nak kurus dengan cepat mesti jaga portion apa kita makan.

Portion makan tu maksudnya kena cukup kuantiti: Karbohidrat, Protein, Fat, Fibre. Semua kena cukup untuk pastikan badan kita ada tenaga, dan bantu tingkatkan metabolisma.

Diet suku-suku-separuh yang Jeely selalu amalkan

Paling mudah boleh amalkan suku-suku-separuh. Pemilihan makanan haruslah yang sihat. Boleh klik sini untuk contoh makanan diet sihat.

2. JAGA WAKTU MAKAN

Buat jadual makan supaya kita on track setiap hari. Contohnya, sehari kita makan 5 kali: Breakfast, Snacking pagi, Lunch, Snacking petang, Dinner.

Setiap waktu makan tu kita set pukul berapa nak makan, contoh Breakfast 8am, snacking pagi 10am dan seterusnya.

Jangan skip waktu makan yang kita dah tetapkan. Dengan cara ini kita akan rasa kenyang dan takkan berlapar.

3. ELAKKAN MAKAN INI KALAU NAK KURUS

Bila kita dah jaga portion, dah jaga waktu makan. Pemilihan lauk atau cara masakan kita tu seeloknya kita kurangkan dari benda ini, lagi bagus kalau kita dapat elakkan.

Antaranya ialah: Gula, MSG, bahan perasa, kicap, sos, fast food, proses food, caffeine, garam, oily food.

4. LAKUKAN SENAMAN

Senaman sangat penting untuk dapatkan badan yang sihat, jantung yang sihat dan juga senaman bantu tingkatkan metabolisma. 

Bagi yang nak kurus dengan cepat, Jeely cadangkan untuk lakukan senaman "Strengh Workout" dan "Cardio Workout". Dua jenis senaman ini berbeza dan bila kita lakukan keduanya, badan kita lebih fit! 

Journey Gym Jeely dalam proses untuk kurus

5. MAKAN SUPPLEMENT YANG SELAMAT

Supplement boleh membantu untuk proses turun berat badan lebih cepat dan bantu cukupkan keperluan vitamin dalam badan. Sebagai contoh, untuk kita naikkan otot badan kita perlukan protein yang cukup setiap hari. 

Ada orang untuk dia naikkan dan kekalkan berat otot umpama kena makan seekor ayam setiap hari! Mesti muak kan haha. Jadi dekat sini pentingnya kita ambil supplement protein. 

6. REHAT YANG CUKUP

Sebagai manusia biasa, kita kena dapatkan rehat yang cukup. Kita bukan robot yang kena bersenam 24jam untuk kurus. Badan juga perlukan rehat. Bila badan stress, berat badan susah nak turun.

SET KURUS DENGAN CEPAT DAN SELAMAT TANPA KESAN YOYO DIET

Ini Jeely share Set Kurus yang Hot Selling! Set Kurus ini bantu untuk kita kurus dengan cepat tanpa kesan yoyo diet (bila dah kurus, even kita stop diet berat badan takkan naik mendadak).

Set Kurus: Hello New You!

1. CINCH SHAKE

Cinch Shake adalah sumber protein dari Shaklee ada 3 perisa: Vanila, Chocolate, Latte. Ia mengandungi "Leucine" yang membantu untuk membina otot (bila badan berat dengan otot, berat lemak akan berkurang).

Cinch Shake juga mengandungi semua "Essential Vitamin" iaitu vitamin penting yang badan perlukan. Barulah kita kurus dengan sihat bukan kurus seperti zombi.

2. ESP (ENERGIZING SOY PROTEIN)

ESP juga adalah sumber protein Non GMO dari kacang soya. Ia membantu membina otot, beri rasa kenyang yang lama dan juga membuatkan kita rasa lebih bertenaga setiap hari.

3. OMEGA GUARD

Omega Guard adalah sumber lemak "Fatty Acid Omega 3". Badan juga perlukan lemak sihat untuk ia singkirkan lemak jahat (salah satu sebab inch loss). Selain itu, Omega 3 juga membantu meningkatkan metabolisma badan kita.

4. LECITHIN

Lecithin juga sejenis lemak sihat yang membantu untuk "meng-emulsi-kan" lemak, atau bahasa mudahnya menguraikan lemak, memecahkan lemak menjadi molekul kecil untuk penghadaman dan menggalakan penggunaan lemak sebagai tenaga. (Ini juga penyebab inch loss).

5. HERBLAX

Herblax adalah campuran beberapa jenis bahan semulajadi antaranya daun senna yang berfungsi sebagai laksatif semulajadi. Ia membantu pelawasan yang lebih lancar dan melegakan sembelit. Perut lega hati senang :)

JOM KITA KURUS BERSAMA!

Semua produk Set Kurus: Hello New You Set ini sangat membantu untuk kurus dengan cepat dan selamat. Jeely sendiri pun ada consume tau.

Jadi bagi mereka yang nak kurus dan nak join program Hello New You ni boleh klik ini untuk mendaftar: JOIN SINI

Untuk pertanyaan lebih details boleh contact Jeely segera:

HUBUNGI:

IG Shaklee: shakleeby.jeely

#ingatjeelyingatshaklee
#NextLevelBlogging
#Blogmegashaklee
#ShakleeThrive2023
#ShakleeTriumph2023







Comments

  1. Memang best set Hello New You ni. Terima kasih info sahabat.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petua Kencing Manis dari Sumber yang Selamat

Resepi Peria Katak Goreng Rangup

Cara Detox Badan, Hati, Usus Dengan DTX Complex Shaklee