Multivitamin terawal di dunia: Vita-Lize Shaklee

Pada tahun 1915, Dr. Forrest C. Shaklee telah mencipta multivitamin antara yang terawal di dunia. Hasil inovasi lebih daripada 100 tahun ini telah membawa kepada formulasi Vita-Lize Shaklee (multivitamin terawal yang telah dicipta). 

Multivitamin Shaklee terawal dan tertua di dunia. Sudah lebih 100 tahun. 

Pada awalnya iaitu pada tahun 1915, multivitamin Shaklee namanya adalah Vitalized Minerals. Kemudian pada tahun 2019 ia di upgrade menjadi Vita-Lea. Paling terbaharu pada tahun 2023 ini, ia telah upgrade lagi dan namanya ialah Vita-Lize

Multivitamin Shaklee berwajah baru

Multivitamin Shaklee: Vita-Lize 

1. Vita-Lize Shaklee adalah Multivitamin yang mengandungi 25 jenis vitamin dan mineral penting. Vita-Lize sangat penting untuk membekalkan Nutrisi kepada tubuh badan kita untuk kesihatan yang optimum.

2. Upgraded Formula dalam Vita-Lize Shaklee adalah penambahan kepada: Vitamin D, Asid Folik dan Vitamin K1.

3. Kesemua formulasi yang dipertingkatkan ini telah dilaksanakan mengikut standard keperluan yang Kementerian Kesihatan Malaysia tetapkan. [Ministry of Health's (MOH) National Pharmaceutical Regulatory Agency (NPRA) requirements.]

4. Setiap 2 tablet Vita-Lize Shaklee membekalkan 600 mcg asid folik dan Vitamin B. Ia juga dilengkapi dengan “sistem penghantaran salutan mikro berPATEN” pada tablet-nya yang direka untuk memastikan penyerapan asid folik yang optimum. 

5. Vita-Lize Shaklee telah dikaji secara klinikal oleh Saintis dan mempunyai Kajian Klinikal (Kajian Landmark/ Landmark Study) 

https://nutritionj.biomedcentral.com/articles/10.1186/1475-2891-6-30 - Landmark Study Vitamin Shaklee

Kepentingan Multivitamin Shaklee

Pentingnya ambil Multivitamin setiap hari

1. Pemberi tenaga dan menjadikan badan cergas setiap hari

2. Menjaga emosi dan mengurangkan tekanan (stress) dan kebimbangan. Memperbaiki mood supaya tenang dan gembira.

3. Sebagai pelengkap nutrisi- sebabnya badan kita kekurangan vitamin dan mineral penting akibat pemakanan seharian yang tak seimbang (diet yang tak seimbang).

4. Membantu dalam meningkatkan metabolisma. Sesuai untuk mereka yang kekurangan berat atau terlebih berat.

5. Membantu memperbaiki HB bagi ibu mengandung kerana Vita-Lize mengandungi zat besi. Ia selamat di consume oleh ibu mengandung, berpantang dan menyusu.

6. Vita-Lize mengandungi: Vitamin dan Nutrisi penting utk sel tubuh bagi menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, bantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormon dan juga menjaga kesihatan tiroid.

7. Melindungi dan menjaga kesihatan fungsi buah pinggang, jantung dan hati.

Vita-Lize Shaklee

Dapatkan Multivitamin Shaklee sekarang

Untuk pertanyaan lanjut mengenai Vita-Lize Shaklee, boleh segera hubungi Jeely. Saya akan terangkan dengan lebih details dan guide cara consume dengan betul dan berkesan. 

Untuk beli produk Shaklee boleh klik sini.

Untuk join Member Shaklee boleh klik sini

FB: Jeelyana Andik Makah

IG: shakleeby.jeely

YT: Jeelyana Andik Makah

#ingatjeelyingatshaklee






Comments

Popular posts from this blog

Petua Kencing Manis dari Sumber yang Selamat

Resepi Peria Katak Goreng Rangup

Cara Detox Badan, Hati, Usus Dengan DTX Complex Shaklee