Kerja Dari Rumah, Jana Pendapatan

Zaman sekarang kos hidup semakin meningkat membuatkan ramai orang yang menjana pendapatan tambahan (side income/ extra income) untuk menampung kos sara hidup mereka.

Surirumah juga tidak terkecuali untuk membuat side income dengan “kerja dari rumah” demi membantu perbelanjaan rumah atau apa sahaja. 

Kerja dari rumah

Kelebihan Kerja Dari Rumah

1. Banyak masa dengan keluarga

Bagi mereka yang kerja dari rumah, semestinya lebih banyak masa yang boleh diluangkan bersama keluarga. Momen bersama keluarga sangat mahal, antaranya melihat anak membesar depan mata tanpa hantar ke pengasuh.

Bagi surirumah pula, kita akan rasa seronok bila dapat memasak makanan untuk keluarga tak kira masa, rasa puas bila tengok mereka makan kan. Bestnya lagi, kita juga boleh dapat duit poket sendiri dengan buat kerja dari rumah. 

2. Masa kerja yang fleksibel

Kerja dari rumah ni tak memerlukan kita untuk ikut “timing” yang strict. Kalau kita rasa nak kerja pukul 10am, terus je buat. Nak kerja pukul 10pm pun tak jadi masalah.

Paling penting kita kena pandai uruskan masa dengan betul. Seronoknya lagi, kerja dari rumah ni kita tak perlu hadap jem setiap hari hehe. Jadi tak perlu nak keluar awal dan sampai rumah lewat.

3. Kita adalah Bos

Mungkin ada sesetengah orang yang lebih suka bekerja sendiri, rasa kurang tekanan dan lebih gembira sebab tiada sesiapa yang memberi arahan untuk buat itu ini.

Jadi kerja dari rumah ni sangat sesuai untuk mereka yang nak jadi bos kepada diri sendiri. Paling penting kita kena disiplin dan komited sahaja dengan kerja yg kita lakukan tu.

4. Jimat duit minyak dan makan

Sudah semestinya kita yang bekerja dari rumah ni dapat jimatkan kos duit minyak dan duit makan. Kita tak perlu memandu atau naik pengangkutan ke tempat kerja. Kita hanya perlu gunakan tenaga untuk berjalan di dalam rumah sahaja ;).

Waktu lunch hour pula kita tak perlu ke kedai untuk membeli makanan. Kita boleh masak sendiri di rumah untuk satu keluarga dan makan bersama-sama. Kalau dikira-kira, banyak kita boleh saving kan.

Kerja Dari Rumah yang Lumayan!

Sejak 2017 Jeely dah kerja dari rumah sambil jaga anak. Memang seronok dan tak stress sangat pun. Jeely buat bisnes Shaklee hanya dari rumah sahaja. 

Bisnes Shaklee ni memberi income yang lumayan! Bonus yang kita dapat boleh mencecah ribuan ringgit sebulan. Duit ni boleh lah kita bantu untuk keperluan keluarga dan ringankan tanggungan suami. 

Jom join Team Bisnes Shaklee Jeely

Selain itu, duit dari Bonus Shaklee ni juga boleh kita gunakan untuk diri kita sendiri. Self Reward atas penat lelah menguruskan keluarga dan juga bisnes.

Jadi bagi korang yang nak join team Bisnes Jeely boleh terus contact Jeely ye, klik sini.

Jeely akan guide dari zero sampai korang berjaya! InsyaAllah. Kita sama-sama berjaya dalam Bisnes Shaklee ni :)

Hubungi Jeely

Nak join team Jeely: klik sini

Nak register ahli Shaklee: klik sini

FB: Jeelyana Andik Makah

IG: shakleeby.jeely

YT: Jeelyana Andik Makah

FB Page: stokis Shaklee

#ingatjeelyingatshaklee

Comments

Popular posts from this blog

Petua Kencing Manis dari Sumber yang Selamat

Resepi Peria Katak Goreng Rangup

Cara Detox Badan, Hati, Usus Dengan DTX Complex Shaklee