B-COMPLEX SHAKLEE: Vitamin B terbaik diperakui oleh KKM

Last year pregnant memang konsisten dengan B-Complex Shaklee Sebab utamanya ada Folic acid yang memang sangat penting untuk pertumbuhan baby dalam perut. selain tu, B-Complex Shaklee juga boleh elak stress, yela kadang-kadang benda remeh temeh pun boleh buat ibu mengandung ni stress. Emosi senang terganggu masa pregnant dulu tu, hihi. Ada juga yang tegur masa pregnant dulu muka berseri-seri, sebabnya apa? Sebab B-Complex ni juga lah, ia boleh menyerikan wajah.


BABY SHAKLEE & B-COMPLEX SHAKLEE

Lepas bersalin kulit baby cantik, bersih, tak ada pun kerak-kerak dekat kulit dan kepala baby. Ramai orang cakap baby lahir berkerak tu normal. SALAH! Benda ni tak normal okay. Ingat ye mummy ini TAK NORMAL.

Kenapa ada baby lahir berkerak? 
Keluar je nampak macam ada kerak dekat baby yang nampak macam tak bersih. Berbulan-bulan pun masih nampak kulit baby tak bersih. Padahal kerak tu mudah untuk dibersihkan, sepatutnya lahir je mesti bersih.

Sebabnya masa pregnant mummy dia kekurangan BIOTIN yang boleh memberi kesan kepada pembentukan kulit dan selaput yang menyeliputi baby. Jadi, ini yang menyebabkan kulit baby tak bersih/berkerak, dan ianya mengambil masa berbulan-bulan untuk kulit baby tu cantik dan bersih. 

Macam mana nak dapatkan BIOTIN?
BIOTIN ni boleh didapati dari walnut, macadamia, almond. Semua kekacang yang premium dan mahal-mahal. Sehari perlu makan 3 genggam penuh untuk pastikan BIOTIN cukup dalam tubuh badan. Sanggup ke? Nanti boleh Kenyang makan kacang je.

Keistimewaan B-Complex Shaklee
Nasib baik masa tu jumpa dengan B-Complex Shaklee. Dalam B-Complex Shaklee dah ada 8 jenis Vitamin B yang diperlukan tubuh, iaitu B1:Tiamin, B2:Riboflavin, B3:Niasin, B5:Asid Pantotenik, B6:Pieredoxin, B12:Cobalamin, BIOTIN, dan FOLIC ACID. Kesemua 8 jenis ini perlu ada pada Vitamin B-Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang optimum. Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan Vitamin B dalam tubuh badan tidak seimbang.

Tahu tak, BIOTIN ini sangat mahal, dan ianya boleh didapati 100% di dalam B-Complex Shaklee. Kebanyakan Vitamin B di pasaran jarang mengandungi BIOTIN ini.

Selain itu, FOLIC ACID pula  kalau di ambil melebihi kadar yang disyorkan akan jadi toxin dalam badan. Tapi! Semua 8 jenis Vitamin B dalam B-Complex Shaklee menepati kadar/dose yang dah ditetapkan oleh WHO dan USRDA. Jangan risau!

FOLIC ACID B-COMPLEX SHAKLEE


Manfaat Utama B-Complex Shaklee
1. Menukar makanan kepada tenaga
2. Mengurangkan masalah keletihan dan kelesuan
3, Melawan stress, kemurungan dan insomnia
4. Membantu tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak
5. Membaiki masalah rambut beruban dan gugur
6. Baik untuk kesihatan mata
7. Mencegah anemia
8. Meredakan senggugut
9. Mencegah ulser mulut 
10. Menyerikan wajah
11. Membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru untuk baby dalam perut
12. Meningkatkan fokus dan memori
13. Mencantikkan kulit, rambut dan kuku
14. Mengurangkan masalah kulit
15. Membantu kesuburan wanita
16. Meningkatkan metabolisma

Banyak lagi manfaat dan khasiat B-Comples shaklee ni sebenarnya, dan ini hanyalah sebahagian daripada itu saja.

3 Cara Bagaimana untuk memilih Vitamin B-Complex yang baik
1. Pastikan ia mengandungi kesemua 8 jenis vitamin: B1, B2, B3, B5, B6, B12, BIOTIN (BIOTIN semulajadi, bukan syntetik), Folic Acid sebagaimana disyorkan oleh RDA (kesemua perlu diambil pada masa yang sama).

2. B-Complex yang baik mestilah mengandungi 100% BIOTIN dan Folic Acid yang telah ditetapkan oleh RDA.

3. Elakkan pengambilan B-Complex yang menawarkan rumusan larut-air (sustain release)

Untuk pregnant mommy di luar sana, tak payah nak susah-susah makan kacang mahal-mahal tu. Terus je makan B-Complex Shaklee ni, semua khasiat dah terkandung hanya dalam 1 tablet. Anak sihat mak sihat. Anak saya tak ada masalah kulit berkerak, eczema, kulit sensitif. Alhamdulillah sihat walafiat, kulit cantik!

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi saya, dari team #superstarzfamily #buildbyme team yang berpengalaman 20tahun dalam Shaklee dan mempunyai product knowledge tentang Shaklee atas bimbingan doktor yang berpengalaman.

Sila hubungi;
013-7115530 (Jeelyana)
FB: Jeelyana Andik Makah
IG: theandik
#ingatjeelyingatshaklee




Comments

  1. Sangat penting kan bcomplex ni bukan semata-mata ambik semasa pregnant sahaja..

    ReplyDelete
  2. Memang ramai baby yg lahir kulit berkerak...igtkn normal...alhamdulillah ank sy pon kulit cntik

    ReplyDelete
  3. hilang stress makan bcomplex..hihihi

    ReplyDelete
  4. B-Complex adalah vitamin yang wajib kita ambil setiap hari sebab dunia hari ni banyak terdedah kepada pencemaran,tekanan & sebagainya.

    ReplyDelete
  5. Nak sihat sebelum & ketika mengandung.. kenalah ambil vitamin b dgn asid folik kann..

    ReplyDelete
  6. Baru tau psl kulit kepala berkerak tu tak normal untuk bayi br lahir.. thanx for sharing

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petua Kencing Manis dari Sumber yang Selamat

Resepi Peria Katak Goreng Rangup

Cara Detox Badan, Hati, Usus Dengan DTX Complex Shaklee