Cara Detox Badan, Hati, Usus Dengan DTX Complex Shaklee

Lihat sekeliling kita, banyak bahan yang boleh menyumbang kepada toxin ke dalam badan, contoh seperti perfumes, kosmetik, syampu dan banyak lagi. Tidak kurang juga dengan makanan, fast food, process food, makanan ringan, alkohol dan bermacam lagi, semua ini juga menyumbang kepada toxin dalam badan. Atas dasar prihatin demi memastikan kehidupan yang sihat, Shaklee telah mengambil inisiatif dengan menghasilkan DTX Complex Shaklee untuk membantu badan kita menjalankan proses Detox dengan lebih berkesan.

DTX COMPLEX SHAKLEE








(Detox: membuang segala toxin, racun, heavy metal, dll dari tubuh badan)


Kenapa DTX Complex Shaklee dihasilkan

Badan manusia sebenarnya sudah tersedia dengan mekanisma sistem detox semulajadi yang sangat bagus yang ditunjangi oleh LIVER/HATI. Tapi, disebabkan pada hari ini terlampau banyak racun/toxin yang masuk ke dalam badan, LIVER terpaksa bekerja keras untuk Detox segala toxin ini. Dan ini telah menjadi bebanan kepada LIVER itu kerana, fungsi LIVER bukan setakat untuk DETOX, tetapi banyak lagi fungsi LIVER yang lain contohnya menghasilkan enzyme, menukarkan gula kepada lemak, merembeskan bilepigmen untuk hancurkan lemak, dll.


Oleh sebab fungsi LIVER sangat penting, tambahan pula tekanan dan gangguan (toxin, racun, alkohol) dalam kehidupan di zaman moden sangat banyak, sebab itu Shaklee  telah mengumpulkan herba-herba yang sangat berpotensi untuk menyihatkan hati dan membantu hati untuk menjalankan kerja dengan bagus dan berkesan, maka terhasillah DTX Complex Shaklee.


Herba-herba Yang Terkandung Dalam DTX Complex Shaklee

HERBA YANG  TERKANDUNG DALAM DTX COMPLEX SHAKLEE

1. Milk thistle- Silymarin

Mengandungi 80% Silymarin-kaya dengan bahan anti-oksida. Silymarin berfungsi untuk menjaga dan membaiki liver. Bagus untuk merawat masalah Liver seperti Hepatisis dan Sirosis. Membantu mengurangkan kadar kerosakan hati akibat lebihan alcohol. Juga sangat membantu sesiapa yang mengalami masalah kulit seperti Psoriasis dan Eczema.


2. Artichoke

Membantu dalam penghasilan semula sel-sel hati. Ia juga berfungsi untuk melancarkan pergerakan cecair hempedu/bile pigment (cecair hempedu perlu dirembes kepada lemak supaya ia(lemak) menjadi bentuk yang halus yang mudah dicerna oleh badan).


3. Tumeric- Curcumin

Mengandungi Curcumin: bahan anti-oksida. Curcumin juga adalah bahan aktif yang sangat bagus untuk anti-infalmmation, anti-bacterial dan juga anti-virus. Fungsi utama Curcumin dalam DTX Complex Shaklee adalah untuk melawan jangkitan kuman pada Liver, mengurangkan kesan keradangan dan bengkak pada Liver.


4. Ling Zhi- Reishi Mushroom

Hanya Reishi Mushroom yang tua sahaja dipilih. Berfungsi  dengan membina imuniti badan untuk melawan cell cancer, mengurangkan masalah Bronchitis dan Sinusitis, merawat sindrom keletihan yang kronik, dan membantu mencegah penyakit jantung. 


5. Dandelion

Membantu fungsi hati, melawan hepatitis, membantu penghadaman (melawaskan), membantu merawat endometriosis, meningkatkan keupayaan badan menyerap iron dengan baik (melawan anemia). Ia juga boleh melawan tumor dan kanser. Berfungsi untuk merendahkan paras gula dalam darah dimana pesakit Diabteic sangat bagus mengamalkan DTX Complex Shaklee ini. Selain itu, baik juga untuk masalah kekembungan dan lebihan air.


6. Schizandra

Bahan penting dalam Schizandra adalah Lignans- berfungsi sebagai anti-inflammation dan juga anti-oksida(anti-oksida sangat penting untuk proses detox). Schizandra sangat penting bagi membantu Liver untuk hasilkan protin yang diperlukan untuk membina sel-sel baru. Selain itu, ia juga mengelakkan toxin dari melekat di membrane cell pada Liver.


Kenapa DTX Complex shaklee Best?


Bahan utama dalam DTX Complex Shaklee adalah Milk Thistle- Silymarin (80% dalam 1 tablet). Milk Thistle telah terbukti sejak berkurun lama dengan kehebatannya membantu Liver untuk sihat dengan menyingkirkan racun dan toxin dari Liver. Tetapi di dalam DTX Complex Shaklee bukan hanya sekadar ada Milk Thistle, tapi ada gabungan herba-herba lain yang berfungsi untuk menambahkan lagi fungsi kekuatan dan kebaikan Milk Thistle itu.


**Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee boleh hubungi saya, dari team #superstarzfamily #buildbyme team yang berpengalaman 20tahun dalam Shaklee dan mempunyai product knowledge tentang Shaklee atas bimbingan doktor yang berpengalaman.

Sila hubungi;
013-7115530 (Jeelyana)
FB: Jeelyana Andik Makah
IG: theandik

#ingatjeelyingatshaklee





Comments

  1. Kalau tak berkesan makan supplemen semua,maknanya kene detoks lah dulu jawabnye ye huhu

    ReplyDelete
  2. Dtx bagus untuk merawat masalah hati, jantung, paru-paru dan melancarkan fungsi2 organ2 penting dlm badan

    ReplyDelete
  3. Berpuluh tahun badan tercemar, mesti ambil dtx!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petua Kencing Manis dari Sumber yang Selamat

Resepi Peria Katak Goreng Rangup