SHAKLEE COLLAGEN POWDER: Bukan Sekadar untuk Cantik

Pernah dengar orang dulu-dulu makan collagen? Tak pernah kan? Agaknya masa tu pun Shaklee belum kenalkan Shaklee Collagen Powder dia. Kenapa kita sekarang ni macam-macam brand collagen dah ada dekat market? Tinggal nak pilih mana yang bagus, trusted and safe je. Tapi kita tau ke macam mana nak pilih? Kalau setakat tengok iklan memang semua cakap produk collagen dia bagus. Sampai kita pun terjebak dengan iklan tu.

SHAKLEE COLLAGEN POWDER


Previous entry ada cerita pasal sumber collagen dari ayam, lembu, ikan dan oink-oink. Klik sini untuk refer.

Orang dulu-dulu tak payah makan collagen sebab diorang senang dapat collagen dari ayam dan lembu. Tengok orang dulu-dulu sihat walafiat, cantik! 


"Eh kita sekarang pun banyak makan ayam dengan lembu" 

Iye, memang. Tapi ayam dengan lembu zaman sekarang sama ke macam zaman dulu? 

Tengok macam ayam selalu korang beli tu, tau tak semua nya dah di GMO kan (Genetically Modified Organism), dah di inject biar cepat besar. Collagen dalam ayam tu tak sempat nak fully produce pun dah kena sembelih. Jadi, mana lah kita nak dapat collagen dari ayam tu lagi dah. 

"Dah tu, macam mana nak dapat collagen yang senang, bagus, trusted and safe?"

Pertama, korang carilah collagen yang berasaskan ikan. Sebab dah terbukti takde issue, confirm 100% halal.

Kedua, make sure collagen tu senang diserap dalam badan. Sebabnya, kalau collagen tu tak diserap sepenuhnya oleh badan, ia boleh menyebabkan fibroid terhasil! 


Ketiga, carilah collagen yang ada Vitamin B dan Vitamin C sekali, so bila makan kulit extra glowing and flawless! 

"Ala macam mana nak cari?"

Korang tanyalah akak penjual collagen tu, tanya semua benda ni, tengok dia boleh jawab tak.


Hahahahaha

Tapi kalau korang tanya Cik Jeely, nah ini jawapannya

Shaklee menghasilakan Shaklee Collagen Powder dari sumber SISIK IKAN MERAH LAUT DALAM. Dan ini adalah sumber collagen yang paling bagus sekali! Susah nak dapat mestilah bagus! 

Shaklee Collagen Powder juga mempunyai molekul yang paling ringan antara collagen lain yang ada dekat pasaran. Molekul ringan dan halus ni yang boleh buat ianya senang diserap oleh badan. Ditambah pula dengan sejenis pribiotik (Lactobacillus acidophilus) yang duduknya dalam perut untuk membantu penyerapan collagen lebih optimum. So, seawal 3 hari dah boleh nampak effect dekat kulit kita. Wow! Best kan! 

TAPI! Hati-hati, collagen dekat pasaran tu kebanyakannya mempunya molekul yg besar! Jadi ianya susah nak diserap oleh badan dan boleh mengakibatkan fibroid! 

Dalam Shaklee Collagen Powder juga ada ditambah Vitamin C dan Vitamin B, dimana vitamin C berfungsi untuk menguatkan dan merangsang pembentukan collagen disamping mencerahkan kulit. Vitamin B pula boleh membuatkan kulit berseri-seri.

Jadi sesiapa yang makan Shaklee Collagen Powder confirm kulit ya ampuuun cantik sangat!


Oh! Info penting, sebenarnya Shaklee Collagen Powder bukan sekadar untuk mencantikkan kulit, fungsi utama adalah untuk membantu mereka yang selalu sakit lutut, sakit sendi. Semua tahu kan dekat lutut, sendi-sendi sebenarnya ada collagen. Semakin tua usia, semakin kurang collagen. Itu yang kadang-kadang bila bangun ke rukuk ke sujud ke tulang boleh berbunyi kriukkkkkk kriukkkk.

So apa lagi, jom lah ber-collagen dengan Shaklee. Sihat dapat cantik pun dapat!

Nak bagi mak ayah yang selalu sakit lutut, sakit sendi tu, memanglah korang ni seorang anak yang solehhhhhh! Sejuk perut mak mengandung kan dulu.


So, korang semua belajar sesuatu kan...



Untuk sebarang pertanyaan mengenai produk Shaklee boleh hubungi saya, dari team #superstarzfamily #buildbyme team yang berpengalaman 20tahun dalam Shaklee dan mempunyai product knowledge tentang Shaklee atas bimbingan doktor yang berpengalaman.

Sila hubungi;
013-7115530 (Jeelyana)
FB: Jeelyana Andik Makah
IG: theandik

#ingatjeelyingatshaklee


Comments

  1. Betul..kena pilih kolagen yang betul-betul selamat

    ReplyDelete
  2. Nice sharing.. collagen ni berkesan satu badan rupenye..

    ReplyDelete
  3. Kene betul-betul cari collagen yang selamat. Kalau yang susah nak serap tu boleh jadi masalah lain pulak kan,scary 😱

    ReplyDelete
  4. Untung sapa yg dah amalkan..shaklee collagen paling bagus di pasaran.

    ReplyDelete
  5. Alhamdulillah collagen shaklee adalah yang terbaik
    Yang penting HALAL, Selamat & Berkesan

    ReplyDelete
  6. Nice sharing.. yang penting pilih yang halal

    ReplyDelete
  7. Very valuable blog. I spent a lot of time looking for something. I really appreciate your kind words. For sharing, your blog was helpful. Shaklee Collagen is a good Supplement for collagen.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petua Kencing Manis dari Sumber yang Selamat

Resepi Peria Katak Goreng Rangup

Cara Detox Badan, Hati, Usus Dengan DTX Complex Shaklee